sobota, 27 września 2014

28# Przegląd Końca Świata: Deadline - Mira Grant

"Uważacie ,że prawda jest słuszniejsza od kłamstwa,nawet jeśli kłamstwo chroni to,co prawda by zniszczyła."





Tytuł: Przegląd Końca Świata: Deadline
Tytuł oryginału: Deadline
Autor: Mira Grant (pochodzenie: Stany Zjednoczone)
Seria: Przegląd Końca Świata, tom 2
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania:  październik 2013
ISBN: 9788379240661
Liczba stron: 504
Forma: e-book
Moja ocena - 8/10



WSTĘPNIE...

       Przyszedł czas na drugą poznaną niedawno przeze mnie część trylogii "Przegląd Końca Świata". W planach mam również krótkie (obejmujące nie całe 100 stron) opowiadanie "Coutdown", w którym przedstawiona jest historia powstania wirusa Kellis-Amberlee. Dlatego od razu zapowiadam Wam, że wrzesień i październik na moim blogu będą obfitowały w historię o zombie. Dziwię się, że ta seria mi się podoba, bo ja nie nawidzę filmów/seriali o zombie. Ale jednak pani Grant przedstawiła je w trochę inny sposób, który mi się podoba.

TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

        Tym razem narratorem jest Shaun, co nie zdziwi osoby, które czytały "Feed". Cieszę się, że nadal narracja 
jest pierwszosobowa. Shaun się zmienił i to bardzo po tym, co się stało pod koniec części pierwszej. Ciężko jest pisać recenzję tak, aby nie zdradzić wydarzeń z pierwszej książki. A nie chcę spoilerować, bo naprawdę chcę Was przekonać do sięgnięcia po trylogię. Shaun wycofał się nieco z blogowego świata i zajmował się sprawami bardziej organizacyjnymi. Jednak minął rok od tragicznych wydarzeń i Shaun znowu staje się Irwinem. Irwini są to blogerzy, którzy udają się na najniebezpieczniejsze wyprawy i filmują swoje potyczki z zombie. Sa jeszcze Newsie, któzy zajmują się przedstawianiem faktów oraz Fikcyjni - czyli marzyciele piszący wiersze i nie narażający swojego życia dla zabawy (jak Irwini) lub prawdy (jak Newsie).

Shaun po krótce przedstawia to, co się działo w Feed, ale ja zachęcam Was do czytania historii od początku. Razem z naszym głównym bohaterem, stronę "Przegląd Końca Świata" prowadzą Mahir, Becks, Dave, Alaric. Maggie i jeszcze kilku pomniejszych blogerów. Shaun nieoczekiwanie musi rozwiązać zagadkę wraz z doktor Kelly. Czy będzie tak samo niebezpiecznie, jak w przypadku towarzyszenia kandydatowi na prezydenta w czasie kampanii? Oj, będzie jeszcze ciekawiej! I na dodatek wybucha kolejna epidemia, a zespół Shauna jest w samym centrum. Wielka organizacja zamieszana w rządowy spisek, ciągła, nieprzerwana akcja, ludzie pragnący poznać prawdę -wszystko tutaj znajdziecie. I o wiele mniej spotkań z zombie, co mnie niezmiernie cieszy. Pewnie zapytacie: "A co się stało z Buffy i Georgią". Na to pytanie nie mogę Wam odpowiedzieć, tylko po raz kolejny zachęcam do przeczytania "Feed"! Końcówka miażdży jeszcze bardziej, niż w przypadku pierwszej książki, o ile to w ogóle możliwe. Wow.


PODSUMOWUJĄC...

       Czytałam wiele recenzji pierwszych dwóch książek z cyklu i we większości blogerzy pisali, że druga część 
jest jeszcze lepsza od pierwszej. I z tym muszę się zgodzić. Autorka, pani Grant nie zna listości dla bohaterów. W pewnym momencie szczęka opadła mi do ziemi i okropnie współczułam Shaunowi i to o wiele bardziej niż przy finale "Feed". A uwierzcie - to był mocny finał. A pod koniec ta szczęka po prostu na ziemi została.


Seria Przegląd Końca Świata

Coutdown             Feed             Deadline            Blackout

Recenzja bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:
1. W 200 książek dookoła świata
2. Czytam opasłe tomiska
3. Czytamy ebooki
4. Czytam fantastykę
5. Pod hasłem
6. Klucznik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...