poniedziałek, 15 września 2014

23# Płomienie śmierci - Alex Kava

"To twoje życie. Tylko ty decydujesz, w co je zmienisz: w sałatkę z kurczaka czy kurze gówno."



Tytuł: Płomienie śmierci
Tytuł oryginału: Fireproof
Autor: Alex Kava (pochodzenie: Stany Zjednoczone)
Seria: Maggie O'Dell, tom 10
Wydawnictwo: Mira
Data wydania:  czerwiec 2013
ISBN: 9788323890591
Liczba stron: 408
Forma: z biblioteki
Moja ocena - 8/10



WSTĘPNIE...

          Długo czekałam, żeby przeczytać 10 cześć serii o Maggie O'Dell. Wiem, że w sprzedaży jest już część 11, więc muszę nadrobić. Alex Kavę pokochałam dzięki "Dotykowi zła". Pięć pierwszych książek z serii było rewelacyjnych, potem było trochę gorzej. Mam duże oczekiwania co do "Płomieni śmierci" i mam nadzieję, że się nie zawiodę. 

TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

          Tym razem Maggie zostaje wezwana do któregoś z kolei podpalenia, które jednak różni się co nieco od 
dotychczasowych, gdyż tym razem są ofiary śmiertelne. O'Dell po ostatnie akcji, w której została postrzelona (w książce "Śmiertelne napięcie") nie czuje się zbyt dobrze. Ani fizycznie, ani psychicznie. Męczy ją ból głowy, powracające koszmary oraz strach o niedawno poznanego przyrodniego brata Patricka, który jest strażakiem, tak jak jej zmarły ojciec. Maggie, jak to ona, nie chce nikogo martwić i udaje twardzielkę.

          Powieść jest prowadzona jak zwykle w książkach autorki. Skupia się nie tylko na Maggie, ale również na innych bohaterach np. na agencie Tully'm, partnerze Maggie i jego życiu prywatnym. Kilka rozdziałów poświęconych jest też mordercy i jego myślom, zachowaniu, co zawsze lubię w powieściach Alex Kavy. Można wtedy zweryfikować, czy to co sądzą o nim policjanci, o jego psychice faktycznie jest zgodne z prawdą. Jednak kolejny raz Maggie spodobała się zabójcy i staje się jego celem. Oj, pani Kavo... to już było! Ale jakby to było, jakby morderca nie prześladował biednej agentki... Nie mogłaby mieć kolejnych koszmarów w następnych częściach serii. Nie mniej jednak, powieść wchłonęłam w ekspresowym tempie. Nie ma czasu na nudę, ciągle coś się dzieje i z wielką przyjemnością znowu śledziłam losy bohaterki. I jest coś, co odróżnia tę część od reszty - sprawa nie została do końca wyjaśniona... I sądząc po opisie 11 tomu, historia będzie się toczyć dalej. Ale przekonajcie się sami! W tej części o życiu prywatnym policjantki znalazło się akurat niewiele informacji, może w następnej coś się ruszy.


PODSUMOWUJĄC...

          Przytoczę fragment mojej opinii o 9 książce z cyklu (o Śmiertelnym napięciu"): "Plusem jest jednak to, że "Śmiertelne napięcie" zainteresowało mnie bardziej niż poprzednia książka "Kolekcjoner". Może seria o Maggie O'Dell wróci na dawne, dobre tory...". No właśnie, a teraz uważam, że "Płomienie śmierci" są o wiele lepsze o poprzedniej części, więc faktycznie chyba Alex Kava odzyskała na chwilę zagubioną wenę. Nie mogę się doczekać kolejnych przygód agentki specjalnej. W kwietniu tego roku wyszła 11 część cyklu pt. "Ostateczny cel", która jakimś cudem już jest w mojej bibliotece, więc niebawem powinnam ją zdobyć.


Seria Maggie O'Dell:
Dotyk zła         W ułamku sekundy         Łowca dusz         Granice szaleństwa
Zło konieczne         Zabójczy wirus         Czarny piątek         Kolekcjoner
Śmiertelne napięcie       Płomienie śmierci       Ostateczny cel       Mroczny trop


Recenzja bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:
1. Czytam opasłe tomiska
2. W 200 książek dookoła świata
3. Wyzwanie biblioteczne
4. Pod hasłem
5. Klucznik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...