czwartek, 4 września 2014

30 day book challenge (dzień 5-7)


Day 05 - A book that makes you happy
Dzień 5 - Książka, która sprawia, że się uśmiechasz

"Dom na plaży" sprawił, że się uśmiechałam, bo to taka cudowna, romantyczna historia. Od tej książki zaczęłam czytać powieści Sarah Jio (polecam wszystkie!) i właściwie dopiero dzięki tej autorce wkręciłam się w powieści obyczajowe. Może i czasy II wojny światowej nie są powodem do uśmiechania się, to wątek miłosny w tej książce wprawił mnie w nastrój melancholii i uśmiechu właśnie.


"Dom na plaży" Sarah Jio


Day 06 - A book that makes you sad
Dzień 6 - Książka, która sprawia, że się smucisz 

Nie chcę się powtarzać i być nudna, że najbardziej w książce zasmuciła mnie śmierć Syriusza w Harrym Potterze i Zakonie Feniksa, więc znalazłam inną książkę, która mnie zasmuciła. 
Uwaga spoiler dla tych, którzy nie czytali "Wiernej" Veronici Roth!


Zasmuciła mnie śmierć głównej bohaterki, bo była bardzo nieprzewidywalna. Kurcze, no kto by się spodziewał. Ale nie uważam, żeby to było złe zakończenie. Autorka pokazała, że wszystko się może zdarzyć i nawet bohaterzy, walczący za słuszną sprawę umierają.



"Wierna" Veronica Roth

Day 07 - A book that makes you laugh
Dzień 7 - Książka, która sprawia, że się śmiejesz


Większość książek Cobena (zwłaszcza z serii o Myronie Bolitarze) sprawia, że się śmieję! Wyda wam się to nieco dziwne, bo Coben przecież pisze thrillery, ale jego humor jest nieziemski. Rozmowy Myrona z Winem są prześmieszne.
Kilka rozmów Myrona z Winem:

- Przyznaj, że cię intryguję.
- Owszem.
- No i?
- Intryguje mnie też, co myśli skaczący z drapacza chmur, zanim plaśnie na chodnik.


- Wysłów się - powiedział.

- Wysłów? - Myron pokręcił głową.
- Powiedziałem wysłów, a nie powtórz.


Nie są one tak śmieszne, jak się je czyta same, ale w książce naprawdę są zabawne :).  Wybrałam akurat tę książki, bo znalazłam w niej najwięcej śmiesznych cytatów.

"Obiecaj mi" Harlan Coben

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...