sobota, 13 września 2014

30 day book challenge (dzień 13-16)

Day 13 - Your favorite writer
Dzień 8 - Twój ulubiony pisarz

Zdecydowałam, że moim ulubionym autorem/autorką nie będzie J.K Rowling, lecz Ken Follett. A dlaczego? Bo pani Rowling napisała serię, którą kocham i jedną książkę ("Wołanie kukułki"), którą lubię. Natomiast Ken Follett napisał serię, którą kocham najbardziej zaraz po Harry'm Potterze (trylogię "Stulecie") 3 powieści, które uwielbiam i wiele powieści, które lubię. Jeszcze wielu książek autorstwa pana Folletta nie przeczytałam, ale wszystko przede mną..


Ken Follett

Day 14 - Day 14 - Book turned movie and completly desecrated
Dzień 14 - Książka zekranizowana i całkowicie zbeszczeszczona 

Ja mam raczej odwrotnie... Często książka mi się średnio podoba, a film okazuje się rewelacyjny. Ogólnie bardzo lubię oglądać adaptacje książek i widzieć bohaterów, a nie sobie ich wyobrażać. Ale jest jeden taki film, który całkowicie nie przypadł mi do gustu: "Dom sióstr" na podstawie powieści
Charlotte Link. Nie trafieni bohaterowie, mdła akcja ogólnie nuda. Książka była dobra, choć nie rewelacyjna, ale film to pomyłka. 
"Dom sióstr" Charlotte Link


Day 15 - Favorite male character
Ulubiony bohater

Syriusz Black! Nic więcej nie dodam!

Syriusz Black

Day 16 - Favorite female character
Ulubiona bohaterka

Raczej nie ulubioną, ale bardzo ciekawą bohaterką jest Meggie O'dell z serii książek Alex Kavy. W równym stopniu lubię Jane Rizzoli i Maurę Isles z thrillerów Tess Gerritsen oraz Ericę Falc z kryminałów Camilli Läckberg. Oczywiscie uwielbiam też Hermionę z Harry'ego Pottera. Jak widać wszystkie bohaterki poznałam w większej ilości książek. Dzięki temu można je było lepiej poznać, niż na przykład w jednotomowej powieści. Nie potrafię wybrać jednej bohaterki. 

Miłego weekendy Wam życzę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...