piątek, 9 stycznia 2015

O wydawnictwach słów kilka - "E" jak Egmont

Z wyborem wydawnictwa na literę "E" było dosyć ciężko, gdyż wybór jest po prostu niewielki. Jednak wydawnictwo "Egmont" bardzo często się przewija na waszych blogach i kilka książek mam sama w planach, chociaż nawet nie wiedziałam, że to Egmont je wydał. 
Powiem wam szczerze, że średnio mogę się połapać w stronie internetowej wydawnictwa. Wielu książek wydanych właśnie przez Egmont nawet tam nie ma... Więc poszukiwania najlepszych tytułów sprawiły mi trochę trudności. 

1. Egmont wydaje kilka bardzo znanych serii fantasy dla młodzieży. Jedną z nich jest seria "Strażnicy historii" autorstwa Damiana Dibbena. Te okładki bardzo często mi się przewijały na blogach, więc na pewno wielu z was zna tę serię. Główny bohater odkrywa stowarzyszenie Tajne Służby Straży Historii i przeżywa przygody podróżując w czasie...



2. Drugą równie znaną serią (i tę akurat mam w planach) jest trylogia "Świat po wybuchu" autorstwa Julianny Baggotta. Na razie zostały wydane tylko dwie części trylogii. Jest to bardzo typowa dystopijna seria dla młodzieży. 



3. Kolejnym cyklem, którego okładki osobiście kojarzę i nawet zaczęłam czytać kiedyś pierwszą część jest cykl Kerstin Gier "Trylogia czasu" o bardzo ciekawych tytułach zniewalających okładkach, według mnie. Fabuła jest bardzo zbliżona do serii "Strażnicy historii", bo i tutaj jest pewne bractwo związane z kontrolowaniem podróży w czasie.



4. Serię również związaną z podróżami w czasie jest cykl "Poza czasem" niemieckiej pisarki Evy Völler. Te okładki też mnie zauroczyły i zastanawiam się, czy nie przeczytać tej serii...


5. I ostatnią autorką serii fantasy, którą kojarzę jest Moira Young, która jest autorką serii "Kroniki czerwonej pustyni", która nieco różni się od tradycyjnych dystopii. Nie wiem tylko ile jeszcze powstanie części tej serii.



6. Przez dłuższy czas na blogach było też głośno o Serii romantycznej, w skład której wchodziły dwie książki, których okładki były wykonane w podobnej szacie graficznej. Te książki to "Mała księżniczka" Frances Hodgson Burnett i "Dziewczę z sadu" Lucy Maud Montgomery. Mam w planach obie książki, bo nie można przejść obok tych okładek obojętnie... Oprócz tego, Egmont wydał jeszcze jedną książkę Montgomery - "Błękitny zamek".


7. Bardzo znaną autorką powieści historycznych jest też Phillipa Gregory, a Egmont wydał jej serię "Zakon Ciemności" z akcją w średniowieczu . Ja jednak nadal mam w planach serię "Wojna kuzynów"...



8. W podobnym klimacie jest wydana inna seria historyczna rozgrywająca się w XVI wieku - "Kroniki rodu Lacey" autorstwa Eve Edwards. 



A wy którą serię polecilibyście mi jako pierwszą? A może pozycję jednotomową tego wydawnictwa, która się tutaj nie znalazła?

36 komentarzy:

  1. Nie czytałam tych książek, więc trudno mi coś konkretnego polecić. Ale okładki mają ładne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm chyba nie czytałam jeszcze żadnej książki z tego wydawnictwa, raczej sobie nie przypominam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o Egmont to czytałam "Magiczną gondolę" i "Sagę księżycową". Ta pierwsza nie za bardzo mi się podobała, ale ta druga już owszem. Ogólnie bardzo ładnie wydają książki i przeważnie młodzieżówki. Wydawnictwo warte uwagi, aczkolwiek nie moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak sobie myślę, że chyba jeszcze nie czytałam nic z tego wydawnictwa. Mam chęć na serię Moiry Young:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazwa wydawnictwa mi się kojarzy, ale raczej nic nie czytałam, zwłaszcza w ostatnich 3 latach (teraz mam na blogu etykiety, a wcześniej nie prowadziłam zapisków wg wydawnictw).
    Nie znam nic z tych ksiażek, które pokazałaś i szczerze mówiąc żadna mnie nie zainteresowała.
    Ufff... choć jedno wydawnictwo, które mnie nie kusi :D No może ciut P. Gregory...

    OdpowiedzUsuń
  6. Egmont to bardzo ciekawe wydawnictwo, a szczególną uwagę należy zwrócić na ich komiksy - Thorgal, Vendetta czy Sandman to wręcz pozycje kultowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam bardzo dobre wspomnienia z współpracy z nimi na polu charytatywnym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne okładki "Kronik rodu Lacey" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam kilka książek tego wydawnictwa. Mają śliczne okładki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć nie wybaczę tego, że nie wydadzą ostatniej części ,,Nowej Ziemi".

      Usuń
    2. Jak to nie wydadzą? :( Właśnie niedawno kupiłam pierwszy tom :(

      Usuń
  10. Znam to wydawnictwo, ale nie mogę sobie przypomnieć żadnej książki, którą od nich czytałam. Na pewno nie była to żadna z wymienionych wyżej. Jednak jedno muszę przyznać - okładki naprawdę wpadają w oko ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z powyższych nie czytałam nic, ale to wydawnictwo lubię głównie za serię "Miętową" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam sporo książek z tego wydawnictwa, ale ich jeszcze nie czytałam. Może kiedyś się do nich dokopię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Błękitny zamek" to piękna historia :) Ogólnie wydawnictwo wydaje dobre książki, ale jestem trochę zła za zawieszenie "Sagi Księżycowej", która ma wielki potencjał. Właściwie nie rozumiem decyzji Egmontu, bo blogosfera aż trzęsie się od pozytywnych opinii na temat serii. Może kiedyś zmienią zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z Kroniki czerwonej pustyni wyjdzie jeszcze jedna część :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja znam mało książek z tego wydawnictwa, ale bardzo lubię serię "Miętową" Ewy Nowak.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wcześniej nawet nie skojarzyłam, ąe "Trylogię Czasu" wydał Egmont!
    Okładki mają świetne. Widać, że zatrudniają bardzo dobrego grafika :)

    ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Parę z nich znajduje się na mojej liście do przeczytania, a pierwsze dwa tomy "Trylogii czasu" mam już za sobą i wspominam średnio. "Kroniki czerwonej pustyni" kuszą strasznie, chyba w końcu muszę się za nie zabrać!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wydawnictwa czytałam tylko Trylogie czasu. Genialna seria:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam "Trylogię Czasu" oraz serię "Poza Czasem". W pierwszej z każdym kolejnym tomem jest coraz lepiej i również uważam, że jest to genialna seria. Niestety w "Poza Czasem" z każdym kolejnym tomem jest coraz gorzej. Dwa pierwsze pochłonęłam od razu, niestety trzeci w ogóle nie przypadł mi do gustu. Nic nowego w nim nie było, a jedynie powielanie schematów z poprzednich tomów.

    OdpowiedzUsuń
  20. Trylogia czasu... uwielbiam! Jedna z pierwszych przeczytanych przeze mnie serii :D

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Znam kilka serii od wyd. Egmont i przyznaję - niektóre książki to bardzo udane publikacje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. czytałam Nową Ziemię. :) nawet interesująca pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  23. No niestety nie pomogę, bo nie znam żadnej z tych książek :]

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkie serie Ci polecam! :)) są ekstra, Gregory. Edwards, Gier.. Aaa szkoda, że już mam za sobą, mile spędziłam z nimi czas, przyznam się, że miałam podobnie ze stroną internetową Egmontu, tam nic nie widać, wszystko jest albo okryte albo nie wiem o co tam z nimi chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  25. Z wydawnictwem Egmont mam tak, że ciągle o jego książkach słyszę, ale gorzej idzie mi ich czytanie :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam jedynie Trylogię Czasu i mogę śmiało polecić. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie czytałam tych książek. Wydawnictwo to najbardziej kojarzy mi się z książkami dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  28. O rany, najchętniej przeczytałabym wszystkie! Trylogię Czasu kocham, to jedna z tych serii, która zostanie w moim sercu na wieki. :) "Strażników Historii" zaczęłam, pierwszy tom był ciekawy. ;) To samo się tyczy "Magicznej Gondoli". Kolejne tomy są do przeczytania. Ogólnie, wydawnictwo wydaje PRZEPIĘKNE okładki i to mi się ogromnie w nich podoba. Poza tym, kocham inną serię - a mianowicie rozpoczętą książką "Fałszywy Książę". <3
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  29. Cała seria Gregory czeka na mnie w mojej biblioteczce i za kilka dni mam nadzieję do niej przysiąść;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Polecam "Blękitny zamek", "Kroniki rodu Lacey", "Zakon Ciemności", "Gorączkę". Ogólnie mam mieszane uczucia co do tego wydawnictwa, bo niektóre książki są super, a inne bardzo słabe, np. "Trylogia czasu", "Królestwo łabędzi".

    OdpowiedzUsuń
  31. Trylogię Kerstin Gier mam w planie od dawna, a Seria Romantyczna to absolutny must have ;) Masz jednak rację ze stroną, nic tam nie można znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam "Świat po wybuchu"! Polecam wszystkim! Już od jakiegoś czasu mam ochotę na "Trylogię czasu". Bardzo chciałabym również przeczytać "Kroniki czerwonej pustyni"
    Wszystkie okładki z wydawnictwa egmont są piękne!

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo cenię sobie wydawnictwo Egmont. Ich publikacje to dla mnie właściwie powrót do dzieciństwa. Kocham ich także za wspaniałe gry, które wprowadzają na Polski rynek, a które za granicą już zdobyły sobie niezły rozgłos;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...