niedziela, 29 października 2017

250# Zastrzyk śmierci - Małgorzata Rogala (RECENZJA PREMIEROWA!)





Tytuł: Zastrzyk śmierci
Autor: Małgorzata Rogala (pochodzenie: Polska)
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Seria: Agata Górska i Sławek Tomczyk, tom 4
Data wydania:  październik 2017
Liczba stron: 352
Forma: moja własna biblioteczka
Moja ocena - 8/10



WSTĘPNIE...

        Agata Górska i Sławek Tomczyk to para policjantów, o których możemy poczytać już po raz czwarty. Wcześniejsze powieści z ich udziałem zapewniły mi wielką rozrywkę i miło spędzony czas z dobrym, rodzimym kryminałem, więc z niecierpliwością wyczekiwałam kontynuacji.

TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

          W biurze internetowego krytyka kulinarnego zostają znalezione zwłoki właściciela - Antoniego Frydrycha przez jego żonę Ewę. Pomimo zapewnień kobiety o tym, że mąż nie miał żadnych wrogów, para policjantów - Agata Górska i Sławek Tomczyk sprawdzają kilka tropów, które mogą ich zaprowadzić do mordercy. Rzekoma kochanka, pracownica, a może niezadowolony właściciel restauracji obsmarowanej przez Frydrycha? Kto mógłby mieć najlepszy motyw na pozbycie się Antoniego? W całą sprawę zostaje również wplątana nastoletnia siostra Sławka - Kinga, więc ta ma dla niego najwyższy priorytet. Tymczasem giną kolejne osoby, a policjanci znajdują powiązanie pomiędzy nimi. Sprawa okazuje się nie być jednoznaczna, a trop prowadzi kilkanaście lat wstecz, do pewnej imprezowej nocy, gdy gastronomiczna klasa maturalna wybrała się na wycieczkę w góry...

          Pani Małgorzata Rogala przyzwyczaiła mnie już w swoich poprzednich książkach do całej gamy bohaterów mających większy lub mniejszy wpływ na fabułę, a których życie poznajemy w wielu szczegółach. Przypomina mi to bardzo sposób, w jaki Camilla Läckberg pisze swoje książki. To jest dla mnie ogromnym plusem, że akcja nie skupia się przede wszystkim na głównych bohaterach prowadzących śledztwo, ale również na tych epizodycznych, których już raczej nie spotkamy w następnych tomach. Dzięki temu poznajemy wiele osób, ich życie oraz funkcjonowanie w społeczeństwie itp. - to jest po prostu ciekawe. Oprócz wątku kryminalnego w książkach pani Rogali zawsze można doszukać się wielu cech powieści obyczajowej. Tutaj nie ma ciągle pędzącej akcji, większy nacisk nakładany jest na pokazanie relacji międzyludzkich. W swojej powieści autorka porusza również wiele innych tematów, które tworzą realistyczną otoczkę dla wymyślonej historii i pokazują realia panujące aktualnie w Polsce. Problem ze znalezieniem pracy oraz lęk związany z jej szukaniem, wyzyskujący pracodawcy, który oferują tzw. umowy śmieciowe albo pracę na czarno, wpływ internetu i portali społecznościowych na życie - te wszystkie tematy są częścią XXI wieku i bardzo dobrze, że są poruszane w zwykłych powieściach. 

         Autorka przez długi czas nie dawała żadnych wskazówek dzięki którym połączylibyśmy ofiary między sobą, co sprawiło, że intensywnie zastanawiałam się, o co tutaj może chodzić. Robię to tylko w przypadku dobrych kryminałów, które naprawdę mnie zainteresują swoją treścią w taki sposób, że nie będę mogła doczekać się chwili, kiedy znów zagłębię się w historię. Niestety czasu za wiele nie miałam, więc nie dane mi było pochłonąć książki w całości, ale dzięki temu rozdzieliłam sobie tę przyjemność na dłuższy czas. Również w przypadku poprzednich części ciężko mi było oderwać się od lektury, jednak w tej intryga, motyw zabójcy, czy też bohaterowie byli jeszcze lepiej dopracowani, niż zwykle, przez co lektura okazała się niezwykle zajmująca. Im więcej książek wydaje pani Rogala, tym są one lepsze i bardziej przemyślane, co jest widoczne. Tajemnicza sprawa śmierci pewnej dziewczyny sprzed lat, która okazuje się być kluczem do aktualnych wydarzeń. Nie można nie wspomnieć jeszcze o końcówce, które tylko podsyca ciekawość i sprawia, że nie mogę doczekać się kolejnego tomu! Żeby zostawić nas z takim zakończeniem...


PODSUMOWUJĄC...
          
         Małgorzata Rogala po raz kolejny udowodniła, że kryminał w Polsce ma się bardzo dobrze i ani trochę nie odstaje od zagranicznych. Stworzyła duet świetnych bohaterów i z chęcią czytamy nie tylko o prowadzonych przez nich sprawach, ale również o życiu prywatnym. Brawo!

Seria Agata Górska i Sławek Tomczyk

Zapłata               Dobra matka               Ważka               Zastrzyk śmierci


13 komentarzy:

  1. Do powieści tej autorki przekonuje mnie przede wszystkim obecność tych obyczajowych wątków. Muszę w końcu przeczytać jakieś jej dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę powiedzieć, że udało Ci się mnie zainteresować. Jak pewnie wiesz, z reguły unikam polskich pisarzy, ale chyba tym razem jestem gotowa zrobić wyjątek ;)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu poznać prozę tej autorki. A kryminały lubię, więc czemu nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie sięgnę w przyszłości po caly cykl, czuję, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy kryminał, tylko czytać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię czytać kryminały z wątkami obyczajowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tej serii, ale w wolnej chwili przeczytam.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo już dobrego słyszałam o książka tej Autorki, ale ich przeczytanie jeszcze przede mną!

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę sobie kupić książki p. Rogali i zacząć je w końcu czytać, żeby przekonać się czy faktycznie jest tak dobrze jak wszyscy piszą :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  10. Fabuła zaciekawia, tak jak i dobrze wykreowani bohaterowie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kryminały uwielbiam i dlatego wstyd mi się przyznać, że nie poznałam jeszcze twórczości tej Pani. Obserwuję opinie dotyczące twórczości tej autorki i jestem zaskoczona, że pojawia się tak wiele zachwytów.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...