wtorek, 31 marca 2015

95# CR7. Maszyna - Luis Miguel Pereira, Juan Ignacio Gallardo

Na początku chciałam Was zaprosić na Fanpage mojego bloga na facebooku, który dopiero się rozkręca:
https://www.facebook.com/Spojrzenie.Em
I nadal można głosować w Plebiscyt 2014: Polska powieść obyczajowa.

***

"Z roku na rok Cristiano jest coraz lepszy. Kibice zastanawiają się, gdzie jest granica. I on za każdym razem odpowiada na boisku: "Jeszcze nie tutaj".


Tytuł: CR7. Maszyna
Autor: Luis Miguel Pereira, Juan Ignacio Gallardo (pochodzenie: Hiszpania, Portugalia)
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania:  listopad 2014
ISBN: 9788379242849
Liczba stron: 248
Forma: własna biblioteczka
Moja ocena - 7/10



WSTĘPNIE...

     Christiano Ronaldo należy do elity piłkarskiej. Nie można się z tym nie zgodzić. Ale u wielu osób nie wzbudza  on sympatii, a często raczej niechęć. Co jest w tym piłkarzu takiego, że wzbudza takie skrajne emocje?  Chciałam się tego dowiedzieć, dlatego też postanowiłam zapoznać się z biografią CR. 

TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

           Autorzy książki to dwaj dziennikarze - Portugalczyk i Hiszpan, którzy twierdzą, że Christiano Ronaldo jest 
maszyną stworzoną do gry w piłkę nożną, ale również poradziłby sobie w dyscyplinach lekkoatletycznych. Po serii badań na szybkość, wytrzymałość fizyczną i psychiczną utwierdzają nas tylko w tym przekonaniu. Przeprowadzają także analizy podczas gry Christiano w Sportingu Lizbona, ManU i oczywiście Realu Madryt, czyli trzech wielkich klubach, w których występował nasz bohater. Książka zawiera również komentarze byłych  trenerów, piłkarzy dzielących z nim szatnię, ekspertów sportowych, ale również sportowców z całkiem innych dziedzin niż piłka nożna. 

          Powieść ta nie jest typową biografią wielkiego piłkarza, lecz bardziej analizą rozwoju umiejętności podczas jego niezmiernie bogatej i wspaniałej kariery, która jeszcze się tworzy. Oprócz analizy jego kariery, autorzy zwrócili uwagę również na metamorfozę wyglądu. Od zwykłego, pryszczatego z krzywymi zębami nastolatka przeobraził się w ikonę męskiej mody i obiekt westchnień milionów kobiet. Poruszone są także jego zarobki na przestrzeni lat. Minusem w tej biografii jest takie jakby wymuszenie zachwytu nad tą postacią, pomimo jego wad. Autorzy próbują za wszelką cenę udowodnić, że Ronaldo jest nieskazitelny i nawet  zauważalne przez innych wady, takie jak: narcyzm, pycha i arogancja według nich są jego zaletami, co pokazuje, że żaden inny piłkarz się nie liczy, tak jak Christiano. Autorzy są widocznie jego wielkimi wielbicielami i przez to ta książka jest raczej mało obiektywna. Jednak pokazali go nie tylko jako sportowca, ale głównie jako człowieka, który posiada przeróżne cechy osobowości, które przyczyniły się do jego sukcesu. Jak w większości biografii wydanych przez SQN, tak i tutaj znalazły się fotografie opisywanej osoby. 

PODSUMOWUJĄC...

          Książkę czyta się naprawdę dobrze, jest napisana bardziej w analityczny sposób, niż opisujący jego życie. 
Zawiera cały przekrój jego kariery od czasów juniorskich, aż do teraz. Każdy rozdział opisuje inną cechę, np. wygląd, siłę, czy technikę. Jest mnóstwo porównań do innych piłkarzy. Biografia jest na pewno stworzona dla fanów tej osoby, ale myślę, że każdy czytelnik odnalazłby w niej jakieś interesujące informacje, właśnie przez dosyć niekonwencjonalną formę biografii. Polecam.

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu

Recenzja bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:

17 komentarzy:

  1. Kompletnie nie mój gatunek. Nie czytam takich książek, więc do tej nawet nie będę się zbliżać, znudziłaby mnie. ;) Chociaż piłkę nożną lubię. ^_^ Nie przepadam jednak za tym piłkarzem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie interesuję się piłką nożną, ani piłkarzami, więc jednak odpuszczę sobie tę pozycję, ale dla fanów Ronaldo, powyższa pozycja będzie zapewne nie lada cennym nabytkiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuję sięgnąć po tę biografię, choć jeszcze nie wiem kiedy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kompletnie nie interesuje się piłką nożną, więc to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i mam podobne zdanie . Może nie zwróciłam uwagi ,że autorzy próbowali wszystko obrócić w zaletę piłkarza , ale zapewne wynika to z faktu ,że bardzo lubię Ronaldo . Niemniej książka jest bardzo dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię od czasu do czasu przysiąść przed telewizorem i obejrzeć jakiś mecz, ale wielką fanką piłki nożnej nie jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię biografie, ale osoba Cristiano Ronaldo jakoś do mnie nie przemawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O to z pewnością nie jest książka dla mnie :) odpuszczam ją sobie z czystym sumieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tym razem kompletnie nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mimo, że lubię piłkę nożną, to do tej pozycji mnie nie ciągnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie lubię tej gry, więc nie widzę sensu, żebym ją czytała.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zostałaś nominowana przeze mnie do Liebster Blog Award. Pytania znajdziesz tutaj:
    http://zaczytane-zwariowane.blogspot.com/2015/04/niewiemktoryraz-liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Cóż, ani nie przepadam za sportem, ani - tym bardziej - nie podoba mi się CR7, więc... mogę sobie odpuścić z czystym sercem :)

    Zapraszam do mnie na www.maialis.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No cóż. To jest książka DLA MNIE. Bo mimo że nie uważam się za wielką fanką samego CR7, to jestem fanką Realu Madryt w którym gra, także... Kupię. ;)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...