czwartek, 11 grudnia 2014

Seriale o wielkich rodzinach cz.4 - rezydencje

Niestety skończyły już mi się pomysły na seriale o wielkich rodzinach w I połowie XX wieku, więc tym razem w cyklu przedstawię wam zdjęcia rezydencji, pałaców, opactw, w których kręcone są wcześniej wymieniona przeze mnie seriale.

1. Downton Abbey - Highclere Castle


Akcja serialu  toczy się w zamku Highclere, który znajduje się w pobliżu Hampshire. Zamek wybudowany został na miejscu wcześniejszego, średniowiecznego pałacu biskupa Winchester, będącego w posiadaniu tego terenu od VIII w. Od 1679 jest to siedziba rodziny Carnarvon. W latach 1839–1842 zamek został przebudowany przez Sir Charles Barry'ego, architekta Parlamentu w Londynie.


2. Gran Hotel - Santander Palacio dela Magdalena 

Budowa Pałacu Magdaleny została rozpoczęta w 1908 roku przez samorząd Santander w celu zapewnienia sezonowego zamieszkania dla rodziny królewskiej w Hiszpanii. Zapewniono środki finansowe za pośrednictwem popularnej subskrypcji miejscowej ludności. Stajnie zostały zaprojektowane przez Javiera González de Riancho. Naśladowały one średniowieczną wioskę angielską z ostrymi dachami o stromych zboczach. Później stajnie zostały przekształcone w akademiki.

3. Tajemnice hotelu Adlon - Das Adlon Hotel


Powstanie hotelu Adlon spowodowane było zmieniającą się modą. W okolicach roku 1900 moda ta napłynęła również do Europy, gdzie wcześniej było nie do pomyślenia, żeby szlachta lub bogaci mieszczanie organizowali przyjęcia w publicznym miejscu. W Berlinie w 1905 roku hotelarz Lorenz Adlon kupił dwa kawałki gruntu przy ulicy Unter den Linden z przeznaczeniem na luksusowy hotel. Wtedy rozpoczęła się historia hotelu, który stał się poprzez swą ekstrawagancję i luksus stał się legendą Berlina i swoim klasycystycznym wyglądem idealnie wbudował się w obraz miasta, tak samo jak Brama Brandenburska czy budynek Reichstagu. O ile z zewnątrz hotel nie wyglądał ekstrawagancko, to wnętrze skrywało najnowocześniejsze jak na tamte czasy techniczne nowinki – elektryczność i bieżąca ciepła woda były standardem w każdym hotelowym pokoju. Kawiarnia, restauracja, poczekalnia, recepcja, palarnia, biblioteka, salon muzyczny, pokój dla dam i ogród zimowy były otwarte całą dobę. Do tego dochodziły pomieszczenia konferencyjne i sala balowa.


***

Przypominam wam zatem o wyzwaniu czytelniczym - Stare, dobre czasy!

26 komentarzy:

  1. Niestety nie oglądałam żadnego z wyżej wymienionych seriali. W ogóle oglądam ich bardzo mało ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojć, żadnego nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sądziłam, że tych seriali jest aż tak dużo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię Downton Abbey :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię czytać o zamkach, ale mieszkać w takim - mogłabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądam bardzo dużo seriali, więc oczywiście słyszałam o "Downtown Abbey", ale niestety jeszcze nie miałam okazji go obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne te rezydencje, pałace. Kiedyś to ludzie żyli ...

    OdpowiedzUsuń
  8. W książce, którą teraz czytam - "Biała wilczyca" część akcji rozgrywa się właśnie w hotelu Adlon. I teraz już wiem, jak wyglądał:)

    OdpowiedzUsuń
  9. zamki piękne, a seriali nie znam a szkoda, bo zobaczyłabym wnętrza :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądam wiele seriali, jednak żadnego z wyżej wymienionych nie miałam okazji widzieć. Może w święta zabiorę się za Downton Abbey.
    Karlina W. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczoraj zaczęłam oglądać Gran Hotel i strasznie mnie wciągło :D Dzięki, że uświadomiłaś mi istnienie tak dobrego serialu :)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam ani jednego serialu z które wymieniłaś, ale od dawa interesują mnie dwa pierwsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawi mnie ten Gran Hotel ;) bo pierwszy serial próbowałam oglądać, ale mi nie pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chciałabym kiedyś na własnie oczy zobaczyć Highclere Castle

    OdpowiedzUsuń
  15. Chociaż uwielbiam czytać o takich wielkich domostwach, to do seriali mnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gran Hotel wygląda pięknie. Chciałabym w nim mieszkać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Te seriale nie są niestety w moim guście

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam ochotę na wszystkie trzy seriale :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Downton Abbey wygląda tak pięknie, że wyobrażam sobie wrażenie jakie musi robić serial - aktorzy w tych kreacjach... Chyba rozglądnę się za nim...

    OdpowiedzUsuń
  20. Widać, że naprawdę fascynują Cię dawne czasy, a ja z Twojego wcześniejszego postu dowiedziałam się o serialu Downton Abbey i na pewno go kiedyś obejrzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Te wszystkie fotografie są przepiękne, choć myślę, że seriale raczej nie są w moim guście.

    zaczytane.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post;) Pierwszy serial jest bardzo fajny, sama oglądam i bardzo polecam jeśli ktoś lubi taką tematykę;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam o Downton Abbey i chyba zacznę go oglądać, ale dopiero po maturze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Takie piękne te budynki... Wyobrażam sobie, jak cudownie musiało się w nich mieszkać. To znaczy, one same są niezwykłe, a jeszcze znać je od deski do deski, każdy kąt, kryjący tajemnice... Niesamowite. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...