poniedziałek, 15 grudnia 2014

57# Ostateczny cel - Alex Kava

"Może to koniec gry, ale koszmar dopiero się zaczyna".



Tytuł: Ostateczny cel
Tytuł oryginału: Stranded
Autor: Alex Kava (pochodzenie: Stany Zjednoczone)
Seria: Maggie O'Dell, tom 11
Wydawnictwo: Mira
Data wydania:  kwiecień 2014
ISBN: 9788327604736
Liczba stron: 366
Forma: z biblioteki
Moja ocena - 8/10



WSTĘPNIE...

          Twórczość Alex Kavy poznałam  wiele lat temu za sprawą pierwszego tomu o agentce Maggie O'Dell. Razem z  mamą byłyśmy tak zafascynowane, że przeczytałyśmy pozostałe dwie powieści, a ja nie mając innego wyboru przeczytałam jeszcze dwie w formie e-booka. I od tamtej pory poluję w bibliotece na kolejne części, a na szczęście moja biblioteka docenia twórczość Alex Kavy, więc nie mam z tym większego problemu (choć czasem trochę się naczekam w kolejce).

TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

          "Ostateczny cel" to już jedenasta część serii o agentce Maggie O'Dell. W poprzedniej "Płomienie śmierci" 
zagadka morderstwa nie została wyjaśniona, co rzadko się zdarza w kryminałach. Dalsza część śledztwa prowadzona jest w tym tomie - nie często spotykany zabieg, prawda? To sprawiło, że od razu zapragnęłam zapoznać się z dalszą częścią. Jednak na książkę musiałam dosyć długo czekać, bo jak to bywa z nowościami - są bardzo oblegane w bibliotekach. Doszło do tego, że miesiąc temu w księgarniach pojawiła się już dwunasta część cyklu, więc znowu muszę nadrabiać.

          W poprzedniej części Maggie brała udział w śledztwie dotyczącym podpaleń budynków, w których znajdowano zwłoki. Jednak okazało się, że ofiary zostały wcześniej zamordowane i podrzucono je do płonących mieszkań, aby nikt się nie zorientował, że ma z tym coś wspólnego morderca. Czy zabójca działa sam, czy może jego wspólnikiem jest podpalacz? Maggie wraz z agentem Tully'm zdają sobie sprawę, że zabójstwa są popełniane na autostradach i do tej pory wiele osób zaginęło w drodze. Ustalenie zasięgu działania i schwytanie sprawcy jest niezmiernie trudne, bo przecież autostrady ciągną się kilometrami, a sprawca może być już daleko...

          Książka do długich nie należy, jednak Alex Kavie udało się wymyślić kilka historii, które w jakiś sposób łączą się z kryminalną sprawą. Spotykamy nowych bohaterów, pewnie tylko jednotomowcyh, jak np. Creeda, który od wielu lat poszukuje swojej siostry lub Lilly - naćpaną prostytutkę, która może wiedzieć więcej, niż początkowo mówi. Zawsze lubię te historie tworzone przez Kavę, bo często w ciekawy sposób się łączą ze sobą. Oprócz tego pojawiają się dobrze już nam znani bohaterowie - oprócz Maggie i Tully'ego jest Grace (najlepsza przyjaciółka i partnerka agenta), detektyw Julia Racine, czy też zastępca dyrektora Kunze, który nie przepada za Maggie. Żałuję trochę, że fabuła bardzo mało skupia się na życiu O'Dell, bo lubię też czytać o jej perypetiach, a nie tylko o zbrodni. Oby w następnych tomach Maggie w końcu znalazła szczęście, bo jak na  razie przez 11 tomów ciężko z tym było. Jeszcze pamiętam jej romans z lokalnym policjantem Nickiem z  pierwszego lub drugiego tomu i ciągle mam nadzieję, że on się znowu pojawi... Ale niestety wydaje się, że  ta sprawa została dawno zakończona. 


PODSUMOWUJĄC...

          Kolejny tom przygód agentki FBI był bardzo ciekawy. Alex Kava na dobre wyszła z dołka, który według mnie miała przez kilka powieści, które były nie za dobre. Ale ostatnio wymyśla znowu świetne historie. Jak jeszcze nie znacie autorki to polecam sięgnąć po pierwszą część - "Dotyk zła". 



Seria Maggie O'Dell:
Dotyk zła         W ułamku sekundy         Łowca dusz         Granice szaleństwa
Zło konieczne         Zabójczy wirus         Czarny piątek         Kolekcjoner
Śmiertelne napięcie       Płomienie śmierci       Ostateczny cel       Mroczny trop

Recenzja bierze udział w wyzwaniach czytelniczych: 
1. W 200 książek dookoła świata
2. Wyzwanie biblioteczne
3. Klucznik
4. Czytam literaturę amerykańską

24 komentarze:

  1. Nie znam twórczości autorki. Postaram się to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość tej autorki nadal przede mną.jej książkę już mam, więc na pewno poznam jej prozę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj długi cykl :) Nie wiem czy się skusze, trochę odbiega od moich upodobań literackich :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście. Dość długo ciągnąca się seria, ale jak widzę to dobrze. Nikt nie lubi gdy coś dobrego szybko się kończy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się właśnie zniechęciłam po tych kilku słabszych pozycjach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poszukam ,,Dotyku zła". Z chęcią zapoznam się z twórczością autorki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam ją już nawet ostatnio w bibliotece, ale odłożyłam. Niepotrzebnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam autorki, ale często wpadam na jej książki, wiec całkiem możliwe, że kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Być może skuszę się na pierwszą część, skoro tak wysoko oceniasz tę serię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Być może skuszę się na tę serię ;)

    Zapraszam do mnie:
    zrecenzowano.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Autorkę znam i bardzo lubię . Wczoraj skończyłam "Mroczny trop" ,a "Ostateczny cel" mam za sobą już od jakiegoś czasu. Twierdzę iż jest to udana książka - jak większość z jej dorobku ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam. Całkiem przyzwoita sensacja.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie tylko straszy liczba tomów, bardzo rzadko sięgam po takie, które mają ponad 10 tomów w serii

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam po tej autorce bardzo miłe wspomnienia, choc to co czytałam było tylko krótkim opowiadaniem ;) chętnie sięgnęłabym po coś dluzszego i, uwaga, fanfary, mam dwie jej ksiązki na półce! Dla mnie to przełom, bo nie czytuję takiego gatunku ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam jakiś czas temu jakąś książkę autorki, ale nie przypadła mi do gustu, więc chyba muszę spróbować z inną ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. To zapewne coś dla mnie, ale nie wiem czy mam czas czytać aż tyle części :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Musiałabym zapoznać się ze wcześniejszą twórczością, żeby zajrzeć do tej książki, ale nie mam pojęcia jak na to znajdę czas...

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeraża mnie ilość tomów w tej serii! :o Oczywiście po pierwszy tom w sumie mogłabym sięgnąć, choćby z ciekawości, że polecasz, ale jak pomyślę, że później by mnie czekało taaakie nadrabianie! :o Pomyślę, pomyślę.
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  19. Długa ta seria. Nie jest to do końca mój gatunek, więc chyba nie będę zagłębiać się w tak długi cykl.

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja właśnie jestem świeżo po lekturze najnowszego tomu, który Ci bardzo polecam. Uwielbiam ten niezobowiązujący styl autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam twórczości autorki. Pokaźna seria, a na razie pozaczynałam kilka serii, więc póki co spasuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie miałam do czynienia jeszcze z autorką, ale muszę nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Seria jest świetna i z pewnością warto ją przeczytać, bo gwarantuje niezłą rozrywkę, ale, pamiętając znakomite książki z początku cyklu i ostatnie odsłony, dochodzę do wniosku, że niestety wygląda to coraz gorzej. Dziś czytam już tylko przez wzgląd na Maggie i przez sentyment do autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. czytałam kolekcjonera, ale chcę przeczytać wszystkie części. Cieszę się, że trzymają poziom

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...