wtorek, 9 grudnia 2014

O wydawnictwach słów kilka - "C" jak Czarna owca

Tak jak w przypadku Albatrosa i tym razem nie miałam wątpliwości, że najlepszych wydawnictwem na literę "C" jest "Czarna owca".
Wydawnictwo Czarna owca ma w swojej ofercie książki przeróżne, często wydane w jednej z trzech serii:
- Czarnej serii -  w której wydają najlepsze  kryminały, thrillery i książki sensacyjne zarówno polskich autorów, jak i zagranicznych. Jeśli szukacie skandynawskich kryminałów, to zacznijcie od Czarnej Serii, bo dużo takich książek w niej znajdziecie.
- Szmaragdowej Serii - to dzieje rodzin w trudnych czasach. Perypetie miłosne i dramaty historii splatają się, tworząc fascynujące wielowątkowe opowieści. Zazwyczaj (albo właściwie zawsze) są to dawne czasy - początek XX wieku.
- Czerwonej serii - są to powieści erotyczne, jednak żadnej z nich nie czytałam.

1. Szmaragdowa seria jest jakby stworzona dla mnie - sagi rodzinne z akcją w pierwszej połowie XX wieku... Mam w planach naprawdę wszystkie i sama nie wiem dlaczego nadal są to tylko plany... Z 5 dostępnych tytułów przeczytałam zaledwie jeden - "Niewidzialny most" Julie Orringer. Jest to lektura rewelacyjna, nie brakuje w niej niczego, jest po prostu cudowna...


2. Pod choinkę zażyczyłam sobie liczącą prawie 1000 stron powieść ze Szmaragdowej serii - "Paryż" Edwarda Rutherfurda. Oczekiwania mam ogromne, dlatego boję się, ze mogę się zawieść... ale mam nadzieję, że powieść będzie na podobnym poziomie, jak "Niewidzialny most". 


Inne książki ze Szmaragdowej serii to:


3. Najbardziej znaną mi przedstawicielką kryminałów z Czarnej serii jest Camilla Läckberg - według mnie królowa szwedzkich kryminałów. Wydawnictwo wydało serię o Fjällbace tej autorki trzy razy, w trzech różnych szatach graficznych. Najbardziej podobają mi się okładki z wydania drugiego.
"Kamieniarz" - wydanie I
"Kamieniarz" - wydanie II

"Kamieniarz" - wydanie III
4. Oczywiście nie mogę nie wspomnieć o Stiegu Larssonie, czyli mistrzu skandynawskich kryminałów, jak wielu o nim pisze. Mnie jego fenomen ominął i nie jestem tak zafascynowana autorem jak inni. Przeczytałam dwie książki trylogii i na trzecią nie mam ochoty. Jednak nie mówię, że książki mi się nie podobały, a wręcz przeciwnie - podobały bardzo, ale nie są tak rewelacyjne jak wielu ludzi sądzi (według mnie). Książki te też zostały wydane kilka razy. O to kilka okładek:


5. Oprócz tych dwóch skandynawskich autorów, wydawnictwo wydaje również książki innych, m.in.: Håkana Nessera, Åke Edwardsona, Ingrid Hedström, Lizy Marklund, Arne Dahla, Leifa GW Perssona.



6.  Nie brakuje też polskich autorów, tj: Marta Zaborowska, PM Nowak, Mariusz Zielke.


Z zapowiedzi niestety nic mnie nie zainteresowało. Może będzie ich więcej po Nowym roku?

27 komentarzy:

  1. Też lubię to wydawnictwo. Czarna seria była kiedyś moją ulubioną serią kryminalną, lecz teraz jakby trochę spuściła z tonu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie czytam Paryż i jest to bardzo dobra lektura - tak mogę stwierdzić po kilkudziesięciu stronach ;) Również lubię to wydawnictwo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na C jest jeszcze Czarne, też świetne wydawnictwo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej cenie sobie z tego wydawnictwa czarną serie, oraz to, że wydali trylogie Stie'ga Larrsona.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" również czytałam i wspominam dobrze. Jednak nie na tyle, by umierać z pragnienia poznania dalszych części trylogii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam ''Uśpienie'' M. Zborowskiej. Moim zdaniem-świetna proza.
    A wydawnictwo Czarna Owca znam dzięki Czerwonej Serii, która zawiera dość śmiałe erotyki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślałam, że nie znam tego wydawnictwa, ale okazuje się, że jednak kojarzę co nie co;) Ta szmaragdowa seria mnie kusi:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czarna seria jest świetna! Zdecydowanie to moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czerwona seria by mnie zaciekawiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo cenię to wydawnictwo, chociaż do tej pory czytałam tylko serię Camilli Lackberg, którą kocham ;))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ze Szmaragdowej serii mam "Sieroce pociągi" i mam nadzieję, że w końcu uda mi się tę książkę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam to wydawnictwo za Czarną Serię. Mam tego sporo w domu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydawnictwo znane mi ze swojej czarnej serii, ale jakoś ich książki nie przykuły zbytnio mojej uwagi, niemniej myślę, że to się kiedyś zmieni :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam tylko jedną książkę wydawnictwa, ale zamierzam nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam Millenium z tego wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tego wydawnictwa tak za dobrze nie znam. Kojarzę za to czarną serię.

    OdpowiedzUsuń
  17. Co jak co, ale okładkami potrafi Czarna Owca zachęcić :). Ja jako czytelniczka kryminałów doceniam to wydawnictwo podwójnie ;).

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam i nie posiadam żadnej książki tego wydawnictwa, ale może po nowym roku to się zmieni?

    OdpowiedzUsuń
  19. ja osobiście wole Larssona od Lackberg, ale to tylko moja opinia :) Teraz czytam Edwardsona.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jedno z moich ulubionych wydawnictw :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chciałabym przeczytać Sieroce pociągi :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię to wydawnictwo za książki Stiega Larssona :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam to wydawnictwo za Siega Larssona i Camille Lackberg :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wydawnictwo oczywiście kojarzę, ale raczej nie miałam z nim jeszcze styczności, bo powiedzmy, że nie wydaje ono książek, po które ja zwykłam sięgać. Niemniej, Szmaragdowa seria mnie ogromnie kusi, bo zawsze lubiłam wielowątkowość. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  25. Mój tata uwielbia Czarną Serię :D Jak to możliwe, że nie słyszałam nic o Szmaragdowej?! :( Czuję, że to coś dla mnie. Zdecydowanie dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Larsson jest nadal na liście do przeczytania...
    a z Czarnej serii mam do przeczytania jeszcze książki Andersa de la Motte (geim, buzz, bubble)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...