poniedziałek, 22 grudnia 2014

O wydawnictwach słów kilka - "D" jak Dolnośląskie

Wydawnictw rozpoczynających się na literę "D" wynalazłam naprawdę wiele. Nawet się nie spodziewałam, że tyle ich jest. Jednak najbardziej cenię sobie "Wydawnictwo Dolnośląskie".
Wydawnictwo to należy do Grupy Wydawniczej Publicat S.A. 
Od czasu fenomenu bestsellerowej sagi Stephenie Meyer „Zmierzch” oficyna wyznacza  trendy czytelnicze wśród młodzieży i stale wzbogaca swoją ofertę o tytuły dla tej grupy odbiorców. Jednak w ofercie znajduje się bardzo dużo thrillerów i kryminałów znanych autorów. Ja znam to wydawnictwo za sprawa kilku z nich. Poniżej przytoczę wam ich nazwiska. 

1. Dla mnie na pierwszy plan wysuwa się Robert Galbraith (czyli J.K. Rowling pisząca pod pseudonimem), którego dwie powieści z serii o Cormoranie Strike'u zostały wydane przez to wydawnictwo. Polecam, jeśli jeszcze nie czytaliście kryminalnych powieści Rowling.
2. Jednak dla większości z was to wydawnictwo kojarzy się z innym pisarzem kryminałów, skandynawskim autorem- Jo Nesbo. Przez wydawnictwo zostały wydane jego pojedyncze powieści, jak też słynna seria o Harry'm Hole'u. Ja czytałam na razie pierwszą książkę z serii, jednak mam w planach następne. Ostatnio wydawnictwo stworzyło nową szatę graficzną dla powieści autora - ciemniejszą i mroczniejszą.
3. Jeśli już jesteśmy przy kryminałach, to przecież nie mogłam pominąć królowej tego gatunku - Agathy ChristieWstyd się przyznać, ale ja jeszcze jej książek nie czytałam. Jednak nadrobię to na pewno. Według mnie książki autorki są wydane w niezbyt ładnych okładkach... W porównaniu do Galbraitha, czy Nesbo okładki książek Christie wypadają słabo. Oto kilka z nich:
4. Aby zamknąć temat kryminałów przedstawię wam jeszcze okładki książek kilku pojedynczych autorów, są to m.in.: Max Bentow, Krystyna Kuhn, Anna Jansson. Wszystkie są wydane w serii: "Śladem zbrodni".
5. Obok kryminałów, drugim najczęściej wydawanym gatunkiem jest literatura dla młodzieży, często sci-fi, fantasy. Jedną z najbardziej znanych autorek jest Stephenie Meyer - znana za serię "Zmierzch" i nie tylko. 

6. Autorką serii fantastycznej, którą akurat czytałam jest też Libba Bray, najbardziej znana za trylogię "Magiczny krąg", obsadzona w XVIII wieku.
7. Oprócz tych dwóch autorek, które znam, wydane zostały książki z gatunku dla młodzieży innych autorów, m.in.: Aprilynne Pike, Tessa Gratton, Beth Revis, Elizabeth Chandler, Alyson Noel, Tricia Rayburn. 
8. Wydawnictwo wydało również wiele biografii słynnych osób, m.in.: Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Elvisa Presleya i wielu, wielu innych sławnych ludzi. Wszystkie w podobnym stylu.


A z jakimi książkami wam się kojarzy "Wydawnictwo Dolnośląskie"?

21 komentarzy:

  1. Zdecydowanie z tym wydawnictwem kojarzą mi się książki Christie i kryminały Rowling :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jedno z najlepszych wydawnictw. :)
    W otchłani już przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno z moich ulubionych wydawnictw. :D Choć na swojej półce mam tylko książki Meyer, to czytałam też inne. :3
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń
  4. Mówisz, dolnośląskie - odpowiadam, Agatha Christie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile piękności, chyba zainteresuję się tym wydawnictwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam to wydawnictwo głównie z kryminałów Krystyny Kuhn i sagi Meyer.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja z książek tego wydawnictwa czytałam tylko "Wołanie Kukułki" i książki pani Meyer. Kojarzę "Strażniczkę Krwi", "W Otchłani" (okładki są świetne <3) i książki Alyson Noel.

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi wydawnictwo kojarzy się głównie z kryminałami Christie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi kojarzy się tylko z książkami młodzieżowymi jak np. saga Zmierzch, książkami Aprilynne Pike, czy z "Syreną".

    OdpowiedzUsuń
  10. "Magiczny krąg" bardzo podobała mi się ta trylogia. Bardzo wydawnictwo lubię i cenię, ponieważ kontynuuje zaczęte serie.

    OdpowiedzUsuń
  11. To wydawnictwo kojarzy mi się z książkami A.Christie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dolnośląskie kojarzy mi się właśnie ze zmierzchem ;) Świetny cykl!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dolnośląskie to dla mnie właśnie najbardziej norweski kryminał, wampiry i Christie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ich lubię :D Chociażby za serię "W Otchłani" ;) I Wołanie kukułki ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie to wydawnictwo zawsze będzie się kojarzyło ze Zmierzchem ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię książki tego wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie Dolnośląskie to Christie!!!Mam ich kilka lub - naście. Mam też Roberta Galbraith'a obie książki, ale czekają nieczytane jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam to wydawnictwo głównie z książek młodzieżowych:) nawet nie podejrzewałam że ma tak bogatą ofertę:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam to wydawnictwo ! Szczególnie za książki Nesbo i Revis :)
    Ma bardzo bogatą ofertę, większość jego książek jest naprawdę dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Za Magiczny Krąg, zdecydowanie należy się wydawnictwu sympatia. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...