sobota, 15 listopada 2014

46# Ogród Kamili - Katarzyna Michalak

"Prawda czasem bardziej dzieli niż najgorsze kłamstwo."



Tytuł: Ogród Kamili
Autor: Katarzyna Michalak (pochodzenie: Polska)
Seria: Kwiatowa, tom 1
Wydawnictwo: Znak liternova
Data wydania:  listopad 2013
ISBN: 9788324024773
Liczba stron: 352
Forma: z biblioteki
Moja ocena - 8/10



WSTĘPNIE...

     Zachęcona pozytywnymi opiniami o autorce Katarzynie Michalak, postanowiłam w końcu się przełamać i przeczytać którąś z książek autorki. Dlaczego mówię, że przełamać? Bo dopiero w ostatnim czasie zaczęłam czytać książki typowo obyczajowe i to polskich autorek. Nie miałam wcześniej z nimi do czynienia i teraz bardzo się cieszę, że odkryłam nowy gatunek, który naprawdę lubię. Wybrałam Serię kwiatową... bo nie sposób przejść obojętnie obok pięknych okładek... Naprawdę są wspaniałe.

TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

           
Jeszcze nigdy nie czytałam w książce o osobie, która w dużym stopniu przypominałaby mnie. Często w niewielkim stopniu utożsamiam się z bohaterkami, ale zazwyczaj jest to podobieństwo jednej, góra dwóch cech. Jednak czytając pierwszy rozdział i poznając Kamilę byłam zaskoczona, jak bardzo przypomina mnie samą. Jej dylematy, jej zainteresowania, jej cechy charakteru... Jakbym czytała o sobie. Więc oczywiście od razu książka zainteresowała mnie o wiele bardziej, niż na początku przewidywałam. I niesamowicie wciągnęłam się w historię Kamili...

          Nawet przez myśl mi nie przeszło, ze fabuła będzie tak... rozbudowana. Spodziewałam się raczej prostej powieści obyczajowej, z głównym wątkiem romansu pomiędzy główną bohaterką a jakimś nowo poznanym mężczyzną. Na pewno nie spodziewałam się tylu intryg, które tutaj miały miejsce i tajemnic. Fabuła została naprawdę dobrze przemyślana, pod każdym względem. I nie jest to fabuła obejmująca tylko jedną książkę, ale została tak podzielona, żeby starczyło na trylogię.

          Zatem krótko przedstawię fabułę. Kamila jest dwudziestoczteroletnią kobietą mieszkającą w Krakowie ze swoją ciotką, która się nią zaopiekowała po śmierci mamy Kamili. Dziewczyna skończyła studia i od kilku miesięcy bezkustecznie szuka pracy. Jej największym marzeniem jest mieć swój własny ogród różany oraz oczywiście znaleźć miłość. Nie traci nadziei, że kiedyś jej marzenia się spełnią. Jednak często popada w przygnębienie i wysyła e-maile do swojej dawnej miłości - o wiele lat od niej starszego Jakuba, który porzucił ją bez słowa wyjaśnienia. Była jeszcze wtedy nastolatką, ale Jakub był jej pierwszą i jedyną miłością, więc ciągle ma o to do niego żal. Nagle życie dziewczyny się zmienia... ukochana ciotka nagle wyjeżdża na kilka miesięcy za granicę, a Kamila dostaje propozycję pracy niedaleko Warszawy. Ma za zadanie wyremontować piękną przedwojenną willę Sasankę. Jednak nie wie, że to wszystko jest ukartowane...

          Do plusów należy zaliczyć również wstęp do każdego rozdziału, tzn. autorka umieszcza opisy różnych odmian róż przed każdym rozdziałem. Jest to ciekawy pomysł, według mnie. W połowie książki poznajemy również Gosię, czyli główną bohaterkę drugiej części "Zacisze Gosi" i Jankę, która trochę namiesza w życiu Kamili. W jej wzlotach i upadkach ciągle towarzyszy wierny piesek uratowany z wypadku - Kulka.Pod koniec zostajemy z nierozwiązaną zagadką... autorka kusi i kto naprawdę jest ciekawy co miał do powiedzenia Jakub na pewno na drugi tom się skusi. Według mnie, pani Michalak powinna zastanowić się nad pisaniem kryminałów, bo zagadki jej dobrze wychodzą.
        
PODSUMOWUJĄC...
          
          Drugą część już zamówiłam w bibliotece w moim mieście. Mam nadzieję, że nie będę musiała długo czekać na kontynuację, bo pewnien wątek został otwarty. Ogłoszę teraz oficjalnie... że jestem fanką twórczości Katarzyny Michalak i od tej pory mam zamiar czytać więcej powieści obyczajowych polskich autorek. Mój nowy, ulubiony gatunek.


Seria Kwiatowa
Ogród Kamili         Zacisze Gosi           Przystań Julii


Recenzja bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:
1. W 200 książek dookoła świata
2. Serie na starcie
3. Wyzwanie biblioteczne

38 komentarzy:

  1. Jest tyle sprzecznych opinii o tej autorce, że sama nie wiem, ale chyba chciałabym sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety ciągle nie mogę się przekonać do polskich autorów, a o tej autorce słyszałam różne opinie, więc tym bardziej nie wiem czy bym się przełamała :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją w swojej biblioteczce, a kupiłam ja tylko dlatego że kosztowała 10 zł. Jeszcze nie miałam przyjemności czytać nic pani Michalak, ale akurat o "Ogrodzie Kamili" słyszałam różne opinie. I dobre i te gorsze. Póki co jakoś mi się nie spieszy do czytania, ale może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy odważę się sięgnąć jeszcze po jakąkolwiek książkę tej autorki. Niesmak po 'Grze o Ferrin' został. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po książki polskich autorek sięgam chętnie, więc możliwe, że przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Napisz to o kryminale na jej blogu. Pani Michalak pisze to, co akurat się sprzedaje (to jej słowa, nie moje :-) ), więc na pewno Cię posłucha.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od jakiegoś czasu nazwisko tej autorki odpycha mnie od danej pozycji, ponieważ przeczytałam wiele innych recenzji na temat jej różnych książek, które nie były zbyt pozytywne. Muszę się zastanowić czy dać autorce szansę, ponieważ fabuła tej książki wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę czytałam i bardzo mile wspominam, aczkolwiek, jak dla mnie było za dużo tragedii i nieszczęść.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedyną książke jaką przeczytałam,Katarzyny Michalak to "Nadzieja". Ksiażka mimo, że główna bohaterka na prawde bardzo mocno mnie wkurzała, nie mogłam sie oderwać od tej historii, tak dobrze i ciekawi mi sie czytało.W najbliższej przyszłości chciałabym bardzo przeczytać jakąś książke tej autorki :))

    http://papierowa-kraina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ się cieszę, że ci się podobało:)) Ja oficjalnie też mogę powiedzieć, że jestem fanką Katarzyny Michalak i tej serii:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze książek Michalak, ale mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam już sporo recenzji tej książki i jeśli będę miała okazję, to ją przeczytam. Z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś się boję tej autorki (po kompletnej katastrofie z Grą o Ferrin)...
    Ale może by należało dać szansę w obyczajówce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja jednak spasuję. Tematyka w zupełności nie dla mnie, niestety, choć autorka jest mi znana z Gry o Ferrin. [ Szept Myśli ]

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie żebym była wredna, nie ogłaszaj, że jesteś od razu jej fanką :D Mnie ogród Kamilii zaczarował, ale zacisze Gosi rozczarowało. Aktualnie czekam aż pani Michalak wyśle mi "Przystań Julii" może finał będzie lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cóż, ja jestem anty do Michalak, choć tę książkę wiele osób chwali... Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze jest się przełamywać do nowych gatunków. :) Mnie osobiście, obyczajówki czasami strasznie męczą, ale od czasu do czasu warto po takie pozycje sięgać. :) Choćby po to, by się zrelaksować. :) Książki pani Michalak mam w planach, bo są w bibliotece. Trzymam kciuki, żebym się nie zawiodła...
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety, ale seria Kwiatowa niczym mnie nie kusi. Czasem czytam obyczajówki, ale po tę raczej się nie zabiorę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tylko ze względu na to, że nie czytuję takich historii to się nie skuszę, ale na pewno jest wiele osób, którym się spodoba tak jak Tobie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam zamiar wziąć się za "Przystań Julii", trzecią z serii Kwiatowej w następnym tygodniu. Podzielam Twoją opinię na temat fabuły- w niewielu obyczajówkach jest ona tak rozbudowana, a jednak nie męczy. Życzę miłej lektury kolejnych części i czekam na ich recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobrze, że książka Ci się spodobała, ponieważ zamówiłam ją z biblioteki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja raczej nie sięgnę, bo nie przepadam za tą autorką :/ Choć może spróbuję z przekory, żeby się przekonać czy mogę zmienić zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie miałam okazji czytać nawet jednej książki autorki, również spodziewałabym sie zwykłego romansu, ale tu miło mnie zaskoczyłaś. Podoba mi się również pomysł z różami. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ogród Kamili bardzo mi się podobał, Zacisze Gosi niestety już mniej... ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z góry przepraszam za prywatę, ale na moim blogu właśnie opublikowałam filmik, nad którym pracowałam ponad miesiąc i realizacja którego zajęła mi ogromnie dużo czasu, dlatego będę bardzo wdzięczna jeżeli zajrzysz, a być może jeżeli oczywiście Ci się spodoba, to szepniesz o nim słówko znajomym . Jeszcze raz przepraszam :)
    Pozdrawiam,
    Esa:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie znam jeszcze serii kwiatowej autorki, jednak póki co przeczytam to co mam na półce autorki, a później zdecyduję czy sięgnę po inne jej tytuły.

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam zamiar poznać twórczość Pani Michalak:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam koleżankę, która uważa, że Katarzyna Michalak jest autorką niegodną uwagi i póki co tej opinii będę się trzymał.

    OdpowiedzUsuń
  29. Sporo słyszałam, ale póki co nie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ta książka wzbudza tyle kontrowersji, że muszę ją w końcu przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mnie mocno fascynuje fakt, że książki Pani Michalak zbierają skrajnie różne opinie. Oczywiście to, że jednym się podoba, a innym nie, specjalnie zaskakujące nie jest, ale jednak ta ogrooomna rozbieżność w odbiorze jest ciekawa :)

    Kiedyś na pewno coś autorki chciałabym przeczytać, ale myślę, że żeby wyrobić sobie jakąś opinie musiałabym sięgnąć po więcej niż jedną pozycję, a na to na razie brakuje mi czasu.

    Jeżeli lubisz 'różaną' tematykę to polecam "Sztukę uprawiania róż z kolcami" Margaret Dilloway :).

    OdpowiedzUsuń
  32. Zazdroszczę, że dopiero teraz czytasz Trylogię Kwiatową i nie musisz czekać na wydanie kolejnych książek :D Bo po drugiej części też będziesz czuła niedosyt :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytałam, i także mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Hi hi, jestem ciekawa co powiesz o drugim tomie ;) pani Michalak rozłoży Cię na łopatki, mogę się założyć. A kryminał? Przeczytaj jej Mistrza ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jestem chyba jedną z niewielu osób, które nie czytały jeszcze żadnej książki Michalak :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Czytałam i jestem zachwycona:) Pozdrawiam :)

    http://lowczyniksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...