czwartek, 6 listopada 2014

43# Przez burze ognia - Veronica Rossi

"Ludzie to więcej niż emocje.Mają myśli i powody,by postępować tak,jak postępują."



Tytuł: Przez burze ognia
Tytuł oryginału: Under the Never Sky
Autor: Veronica Rossi (pochodzenie: Brazylia)
Seria: Przez burze ognia, tom 1
Wydawnictwo: Otwarte / Moondrive
ISBN: 9788375152548
Liczba stron: 368
Forma: papierowa (moja biblioteczka)
Moja ocena - 7/10



WSTĘPNIE...

       Bardzo się ucieszyłam, gdy wygrałam tę książkę w konkursie na blogu u Potwory i spółka. Ostatnio było bardzo głośno o trzeciej części "Wielki błękit" i chciałam poznać całą serię. Dawno nie czytałam książki dystopijnej, a lubię ten gatunek. Byłam ciekawa, jak autorka tym razem pokaże świat za kilkadziesiąt lat i czy będzie to przypominało którąś z książek już przeze mnie przeczytanych.

TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

        W tej powieści pokazana jest przyszłość, w której istnieją dwa światy - Reverie i wszystko poza granicami. 
Ciężko jest w ogóle streścić ich świat w kilku słowach, bo jest tutaj tyle nowości technologicznych i różnych nazw (trochę przypomina mi to "Delirium"). Już w pierwszym rozdziale pojawiajają się takie pojęcia jak: Kapsuła, Wizjer, Wykluczeni, Sfery. Na początku ogarnięcie wszystkich pojęć i wyobrażenie sobie wszystkiego sprawia trudność, ale po jakimś czasie można się przyzwyczaić. 

          Aria żyje w technologicznie rozwiniętym świecie, w którym władza zabrania przedostawania się poza kapsułę, oddzielająca ich od reszty świata, który jest niebezpieczny i w którym trzeba walczyć o przetrwanie. Aby przedostać się na zewnątrz, trzeba wejść do Kopuły, którą między innymi transportowane jest jedzenie. Aria jest zdesperowana, bo od kilku dni nie miała kontaktu z matką Luminą, która jest naukowcem w innej Kapsule - Bliss i postanawia dowiedzieć się więcej o Bliss od Sorena, chłopaka, którego dopiero poznała. Soren wraz z kolegami Echem i Bane'm włamują się do kopuły zniszczonej przez burze eterową. Towarzyszą im  Aria i jej przyjaciółka Paisley. Jednak Soren okazuje się być innym człowiekiem, niż Aria myślała i "wycieczka" zamienia się w niebezpieczną przygodę.

          Po drugiej stronie żyje Perry, gdzie wszystko wygląda inaczej niż w środowisku, w którym mieszka Aria. Ludzie żyją w plemionach i zachowują się jak zwierzęta - ich zmysły są wyostrzone, zajmują się polowaniem, a najważniejsze jest przetrwanie, więc do tego potrzebna im znajomość różnych sztuk walki. Trochę to przypomina świat Jacoba w "Zmierzchu", podobnie sobie to wyobraziłam. Drogi dwojga nastolatków krzyżują  się, gdy chłopak postanawia uratować Arię z opresji. Tak poznają się po raz pierwszy, ale pewne wydarzenie zetknie ich ze sobą raz jeszcze...

          Aria zdaje sobie sprawę, że do tej pory żyła w sztucznym środowisku. Nic tam nie było prawdziwe. Nie powstawały plamy na ubraniach, nie odczuwa się bólu i można było się przenieść do jakiegokolwiek świata np. mitologicznego za pomocą Sfer. Jednak to wszystko było sztuczne, a przebywanie poza murami Kopuły, w której mieszka, uświadomiło jej to.


PODSUMOWUJĄC...

          Nie jestem pewna co myśleć o tej książce. Niby wszystko fajne, ciekawa fabuła, ciekawi bohaterowie, ale jest to kolejna książka o nastolatkach walczących z Władzą i oczekiwałam czegoś więcej. Czegoś na miarę "Igrzysk śmierci", ale jak na razie "Igrzysk" żadna seria dystopijna nie przebiła. Ale powieść zainteresowała mnie w takim stopniu, że chętnie przeczytam drugą część.

Seria Przez burze ognia
Przez burze ognia       Przez bezmiar nocy       Wielki Błękit

Recenzja bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:
1. W 200 książek dookoła świata
2. Serie na starcie
3. Czytam fantastykę

40 komentarzy:

  1. Jakoś nie nabrałam na nią ochoty...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cała trylogii już za mną i bardzo miło wspominam. Seria na pewno żadnym cudem nie jest, ale nie posiada również dużych wad, które sprawiałyby, że czytanie byłoby męczarnią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę całkiem niedawno. Nie robiłam recenzji, bo szczerze mówiąc średnio mi się podobała.Niby wszystko fajnie, ale miałam wrażenie niedopracowania zarówno świata, jak i bohaterów, z naciskiem na bohaterów. Niemniej zamierzam dać serii drugą szansę i sięgnę po drugi tom tylko jeszcze nie wiem kiedy ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Sam pomysł może aż nad zbyt popularny ostatnio. Jak trafię na nią w bibliotece to się skuszę ale jak nie to świat też się nie zawali;)

    pokolenie-zaczytanych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam całą serię.
    Po pierwszy tom sięgnęłam jeszcze w podstawówce i wtedy to była jedna z moich ulubionych książek, ale teraz pewnie trochę słabiej bym oceniła tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie niestety ,,Przez burze ognia" nie zainteresowały na tyle, bym chciała sięgnąć po drugi tom, dlatego pożegnałam się z Rossi po pierwszej książce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ją oczywiście w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wrażenia dokładnie takie, jakie zawarłaś w podsumowaniu. Niby fajnie, ale jednak przeciętnie, bo znowu kolejna książka tego typu... Dziś już bym po tę serię nie sięgnęła, gdybym miała czytać ją od nowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie za bardzo lubię takie książki :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam sporo recenzji i na razie nie mam na nią w ogóle ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mimo to że książka często jest zachwalana, to nie mam nawet malutkiej chęci do jej przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaczęłam czytać, jednak nie dotrwałam do końca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Aktualnie mam na półce już wszystkie tomy, dwa przeczytane i nie mogę się doczekać, kiedy zapoznam się z trzecim! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię książki o charakterze dystopijnym, tylko zawsze się boję, że nic nie dorówna "Igrzyskom śmierci", bo jak narazie, to moje nr 1. w tej dziedzinie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie czytałam pierwszej części, ale mam nadzieję, że seria mi się spodoba, bo mam już wszystkie 3 tomy. :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja uważam, że jest wybitna, to była jedna z pierwszych książek dystopijnych jakie przeczytałam, więc może dlatego :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jestem tą serią kompletnie zainteresowana. Nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałam dwie pierwsze części i naprawdę je polubiłam, a ''Wielki Błękit'' już czeka na półce na swoją kolej ;)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję wygranej (też wygrałam książkę w tym konkursie - "Nicholas Dane").
    Niestety "Przez burze ognia" to nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zawsze fajnie jest coś wygrać :) sama chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kupiłam tę książkę na jednej z wielu promocji za symboliczną sumę, więc w razie czego nie będę płakać jeśli okaże się nie wypałem, a może, bo schematyczne młodzieżowe historie z lekka mi się przejadły.

    OdpowiedzUsuń
  22. Stoi sobie grzecznie na mojej półce i czeka na swoją kolej ;). Myślę że w końcu nadejdzie na nią czas i ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam na oku tę serię, tylko czasu mi brak, aby się za nią zabrać, ale może kiedyś uda mi się wreszcie ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiele słyszałam o tej serii, ale nie jestem pewna czy chcę po nią sięgnąć, bo boję się, że mimowolnie zacznę ją porównywać do "Igrzysk śmierci" i zepsuje mi to całą frajdę z czytania. Może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Niestety, ale ta książka mnie nie kusi. Wydaje mi się, że to schematyczna powieść, jakich wiele i po prostu niczego nie wniesie do mojego życia ;D

    OdpowiedzUsuń
  26. Już wiele pozytywnych recenzji czytałem na temat tej autorki i jej powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Z dystopii to czeka na mnie trzecia część "Igrzysk..." więc po nic innego w tej tematyce na razie nie planuje sięgać :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam to kiedyś, ale jakoś mnie nie zachwyciło :) może za drugim razem ^^

    OdpowiedzUsuń
  29. Mnie ta seria bardzo przypadła do gustu. Polubiłam bohaterów, styl autorki...
    może to dlatego, że nie czytałam igrzysk śmierci ! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie będę zaczynać kolejnej serii.
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń
  31. Widzę, że "bez szału":) Trochę szkoda, bo pierwszy tom mam u siebie, ale z drugiej strony, w tym gatunku trudno o oryginalność, a walka z władzą to jednak zwykle motyw główny każdej dystopii.

    OdpowiedzUsuń
  32. Może w przyszłości znajdę czas na tę serię:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytałam całą serię i była niesamowita <3

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
  34. Szczerze mówiąc, ja mam gorze wrażenia po tej książce niż ty. Ogólnie rzecz biorąc, okropnie się z nią męczyłam. Niby powieść miała być taka wciągająca i przyjemna, a mnie dłużyła się z każdą kolejną stroną. I ci bohaterowie! Okropni. :(
    Raczej wątpliwe jest, bym sięgnęła po kontynuacje. Aczkolwiek, kto wie?
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  35. Myślę, że niedługo , w końcu, złapię za tę książkę! :D Głównie z tego powodu, iż wyszła trzecia część i będę mogła poznać od razu zakończenie historii.

    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  36. Leży na półce wraz z drugim tomem i czeka na swój moment. Nie wiem dlaczego się zdecydowałam, może to przez "Wielki Błękit", o którym swego czasu było głośno.

    OdpowiedzUsuń
  37. Lubię dystopie, więc czuję, że to książka dla mnie. Przyciąga mnie też fakt, że to książka o nastolatkach - muszę korzystać, dopóki sama jest nastolatkiem. :D Nie chcę, żeby potem takie książki mnie odrzucały...
    W każdym razie kiedyś chciałam kupić tę książkę w Empiku, ale okazało się, że jej nie ma, czy coś takiego, więc kupiłam inną. Czy to los chciał mi powiedzieć, że nie mam jej czytać? Nie wiem. :D Ale przy najbliższej możliwej okazji z chęcią przeczytałabym tę pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...