niedziela, 12 października 2014

Seriale o wielkich rodzinach cz.1

Z braku kolejnej recenzji, postanowiłam nieco zmienić tematykę i przedstawić Wam kilka seriali, których akcja dzieje się w latach 1900-1920 i które ubóstwiam. Jak wiecie, kocham książki o wielkich rezydencjach i rodzinnych tajemnicach właśnie w takich czasach, więc niespodzianką nie będzie, że swoją pasję przeniosłam również na ekran.


          Pierwszym serialem, dzięki któremu odkryłam tę pasję jest "Downton Abbey". Czy jest ktoś, kto nawet nie słyszał o fenomenie serialu?                  


          Jest to opowieść o arystokratycznej rodzinie, czyli o lordzie i lady Grantham (Robercie i Corze) oraz ich trzech córkach - Sybil, Mary i Edith. Na szczęście nie tylko na nich koncentruje się serial, ale również na służbie - ochmistrzyni, kamerdynerach, pokojówkach, kucharkach. 


Serial rozpoczyna się od katastrofy Titanica, kiedy to spadkobierca umiera na tym statku i rodzina czeka na przybycie dalekiego kuzyna, którego nikt nie zna i którego się obawiają... W serialu jest bardzo wiele dramatów - umierają dowie pierwszoplanowe postacie (jedna z nich, to moja ulubiona postać kobieca...), dużo postaci się zmienia i przychodzą nowe. Aktualnie w Wielkiej Brytanii wyświetlany jest 5 sezon (lata 20.), w którym może zobaczyć zmiany strojów oraz wprowadzanie nowoczesności np. radia. 

          Moją drugą pasją jest Hiszpania. Więc wyobrażacie sobie moje szczęście, widząc hiszpański serial z akcją w latach 1914 bodajże i dziejącym się w wielkim hotelu prowadzonym przez wpływową rodzinę? Mowa o serialu "Gran Hotel".Hiszpańskiego niestety nie znam, co zamierzam w przyszłości zmienić, ale jest kilka osób, które tłumaczą ten serial i niestety zbliża się on już ku końcowi...


          Główny bohater Julio przybywa do Gran Hotel i zatrudnia się jako kelner, aby odkryć tajemnicę zniknięcia swojej siostry. Poznaje córkę właścicieli hotelu, piękną Alicię Alarcón, która postanawia pomóc mu w odkryciu prawdy. Bohaterowie odkrywając sekrety i kłamstwa Gran Hotelu, zbliżają się do siebie.


Romans Julio i Alicii to jeden z głównych wątków serialu, ale nie jedyny. Rodzina Alarcon skrywa wiele mrocznych tajemnic i nasza para ciągle jakiś odkrywa, w czym często pomaga im detektyw Ayala i inny kamerdyner Andrés. Serial zakończył się w 2013 na 39 odcinkach, ale jeszcze do 7 nie ma napisów. Może i jest to 39 odcinków, ale hiszpańskie seriale mają to do siebie, że odcinek trwa ponad godzinę, czasem nawet półtorej godziny, a nie czterdzieści pięć minut, jak większość seriali.



Następnym razem wspomnę o jeszcze jednym hotelu, tym razem w Niemczech i o pierwszym domu handlowym w Wielkiej Brytanii. A czy wy oglądacie takie seriale?

Zapraszam również na wyniki konkursu!

27 komentarzy:

  1. Nie znałam tych seriali. Obecnie oglądam Wikingów, ale jak skończę to wezmę się za któryś z tych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam w ogóle tych seriali i pewnie w najbliższym czasie się to nie zmieni z powodu braku czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tych seriali ogladałam tylko połowę Downton Abbey, ale mam w planach Gran Hotel :)

    [alpakowerecenzje.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  4. Downtown Abbey bardzo lubię. Dość późno na niego trafiłam, ale z miejsca mnie kupił :) Grand Hotelu nie znam, ale może w wolnej chwili obejrzę 1 odcinek, żeby zobaczyć o i jak. Generalnie lubię te klimaty, choć nie zawsze. Nie potrafię tego wyjaśnić, ale czasami obrazy tamtych czasów są zwyczajnie dziwnie podane. Albo mdłe, albo przerysowane. 

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam kiedyś "Downton Abbey" i bardzo pozytywnie wspominam ten serial. Drugiej produkcji nie znam, ale zaciekawiła mnie, więc postaram się przyjrzeć się jej bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Seriale + JA = wielka katastrofa ;) Nigdy ich nie kończę, więc nawet nie zaczynam kolejnych...

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam tylko o Dawton Abbey, ale jakoś nigdy nie zainteresowało mnie na tyle, żeby obejrzeć. Z tego co tu jednak u ciebie przeczytałam doszłam do wniosku że jest to bardzo ciekawy serial tak więc szybko postaram się nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Downton Abbey :) I postać hrabiny Grantham :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hotel Grand zaczęłam oglądać, ale średnio mi przypasił. Wolę inne Hiszpańskie seriale tylu Internado lub Statek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że Dowton Abbey znają wszyscy czy chcą czy nie ;) Fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  11. Dowton Abbey oglądałam, ale niestety jak to ja zaprzestałam to robić po kilku odcinkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nawet nie słyszałam o takich serialach, ale bardzo lubię historie, w których jest dużo bohaterów, jest kogo zapamiętywać, kogo nienawidzić i kogo ubóstwiać. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

  13. Nie oglądałam tych seriali ale ostatnio bardzo spodobały mi się "Tajemnice hotelu Adlon". Leci na tvp1;)
    Pozdrawiam!
    pokolenie-zaczytanych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam "Downtown Abbey" bo przy nim autentycznie czuć klimat epoki. Poza tym, sam w sobie serial jest genialny i niesamowity, więc kolejne odcinki oglądam z coraz większym zaangażowaniem. :)
    Natomiast o "Gran Hotel" słyszałam, aczkolwiek nie miałam jeszcze przyjemności z nim obcować. Postaram się nadrobić zaległości podczas Świątecznej przerwy. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam seriali które pokazujesz :] ostatnio nie mam ochoty na seriale i nic nie oglądam

    OdpowiedzUsuń
  16. ja wielbicielka seriali i tych dwóch nie słyszałam!!!!! Szok, podoba mi się ten pierwszy na pewno obejrzę :D 

    OdpowiedzUsuń
  17. Raczej nie dla mnie. Daleki od moich klimatów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Również jestem fanką tej ery w dziejach historii, ale zamiast seriali wybieram filmy kostiumowe, które uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie oglądałam, ani nie słyszałam o żadnym z tych seriali. Jak skończę już swoje to wtedy się za to zabiorę. Ale póki co odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś obejrzałam jeden odcinek DA, ale z braku czasu nie kontuowałam oglądania. Myślę jednak, że warto będzie do tej produkcji wrócić :-D 

    OdpowiedzUsuń
  21. Och, mam ten serial w planach i nie mogę doczekać się, kiedy moja przygoda z nim się rozpocznie :).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwszy raz słyszę o tych serialach, ale opis (szczególnie pierwszego) mnie zainteresował ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. O, nie oglądałam żadnego z tych serialów :) a ten cykl możesz na stałe wprowadzić na bloga, bo mi się podoba :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Downton Abbey bardzo lubię i oglądam od samego początku! Gran Hotelu nie znam, ale plakat niesamowicie podobny do Downton!

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam seriale ale raczej innego rodzaju :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...