środa, 9 września 2015

135# Pogromca lwów - Camilla Läckberg

"To jedna z wielkich zalet posiadania dzieci: nie ma cię jeden dzień, a witają cię, jakbyś wrócił z podróży dookoła świata."



Tytuł: Pogromca lwów
Autor: Camilla Läckberg (pochodzenie: Szwecja)
Seria: Saga o Fjällbace, tom 9
Wydawnictwo: Czarna Owca
Data wydania: czerwiec 2015
Liczba stron: 432
Forma: papierowa (moja biblioteczka)
Moja ocena - 9/10



WSTĘPNIE...

       W końcu po prawie dwóch latach od ukazania się "Fabrykantki aniołków" Wydawnictwo Czarna owca wydało dziewiąty tom Sagi o Fjällbace z Patrikiem Hedströmem i Erica Falck w rolach głównych - "Pogromca lwów". Nie mogłam się jej doczekać i krótki czas po zakupie musiałam ją przeczytać!

TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

          Młoda dziewczyna zostaje potrącona przez samochód. Nieszczęśliwy wypadek, czy może próba samobójcza? Sekcja zwłok wykazuje, że dziewczyna nie mogła ani widzieć, ani słyszeć nadjeżdżającego samochodu, gdyż miała wydłubane oczy, popękane bębenki w uszach i dodatkowo został jej obcięty język. Można to porównać do zamkniętej bańki, bez żadnego sposobu komunikacji z innym człowiekiem. Kto dopuścił się takiego bestialstwa? Policja w Tanumshede na czele z Patrikiem Hedströmem staje na głowie, żeby się tego dowiedzieć. W tym samym czasie Erica Falck pisze kolejną biograficzną powieść o morderczyni. Laila Kowalski ponad 30 lat temu zamordowała swojego męża (który pochodził z Polski) - Vladka. Vladek to tytułowy pogromca lwów, który pracował w cyrku, gdy poznał Lailę. Jednak nie to było najgorsze w całej zbrodni - Erica chce się dowiedzieć, dlaczego córka państwa Kowalskich - Louise była przetrzymywana w koszmarnych warunkach, w pokoju przypominającym celę więzienną i dlaczego była wieszana na łańcuchach... Prawda nie jest wcale taka oczywista.


          Zawsze w powieściach Camilli Läckberg podobało mi się to, że oprócz głównej sprawy morderstwa autorka skupia się również na życiu bohaterów. Tak jest i tym razem. Poznajemy dalsze losy Anny, siostry Erici, które niestety dalej są nieciekawe. Tym razem Anna zbiera żniwo własnych decyzji i czynów i nadal jej użycie nie jest usłane różami. Erica i Patrik stworzyli bardzo zgrane małżeństwo, a ich rozrabiające dzieci wnoszą do powieści nutkę humoru i pozwalają rozładować napięcie, które jest naprawdę ogromne. Jak zwykle wielkie oklaski dla autorki za skonstruowanie bardzo zagmatwanej, z wieloma pobocznymi wątkami łączącymi się w całość, historii. Od książki po prostu nie można się oderwać. Sprawa porwanych dziewczynek (bo okazuje się, że było ich kilka) tak wciąga, że chce se odkryć kim jest morderca i przede wszystkim jakie motywy nim kierują. A jak ktoś zna już powieści Camillli to tym bardziej książki na bok nie odłoży, bo wiadomo, że historia będzie całkowicie nieprzewidywalna.


PODSUMOWUJĄC...

          Już nie mogę się doczekać 10 tomu mojej ulubionej kryminalnej serii, choć nawet nie wiem, czy autorka ma w planach nadal ją kontynuować. Ale mam nadzieję, że powstanie jeszcze wiele tomów o morderstwach we Fjällbace. Polecam zapoznać się z tą serią, jeśli jeszcze jej nie znacie.

24 komentarze:

  1. Ja dopiero mam za sobą pierwszą część serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To rzeczywiście musi być dobra seria. Mam nadzieję, ze i mi przyjdzie ją kiedyś przeczytać.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu dorwać tę książkę, bo jestem jej bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już od dłuższego czasu zabieram się za poznanie twórczości tej autorki, wychwalanej bardzo, ale ciągle mi nie po drodze z jej książkami. Którą powieść polecasz na początek?

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, nawet nie wiedziałam, że to seria jest ! Może powiesz mi od czego warto zacząć przygodę z tymi kryminałami ? :)
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna seria, uwielbiam ją:) Pogromca Lwów rozczarował mnie zakończeniem.. Tak jakby jednego rozdziału mi zabrakło:( Generalnie jednak jako całość jest super. Fjallbacka górą!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coraz bardziej ciągnie mnie do Szwedzkich autorów:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam autorkę, jest niesamowita ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie nie dla mnie. Jakoś nie przekonuje mnie do siebie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wciągają mnie ostatnio kryminały, więc chętnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ulubiona seria kryminalna? Biorę w ciemno, znaczy jakoś do książek Camilli nie dotarłam, ale mam nadzieję, że to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To jestem 10 tomów do tyłu :) skoro to Twoja ulubiona seria to muszę do niej przysiąść ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wypożyczyłam pierwszą część serii :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Absolutnie fantastyczna książka - kupiłam bez przekonania, ale tak mi się spodobała, że po lekturze zakupiłam poprzednie tomy. Dla mnie rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdy zachoruję na dobry kryminał, a jesień blisko więc pewnie niedługo będę szukać tej autorki :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja kupiłam sobie dziewiąty tom serii, bo był w promocji. Poprzednie części pewni wypożyczę z biblioteki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pan w planach zapoznanie się z twórczością tej autorki, ale minie dużo czasu zanim faktycznie się za to zabiorę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cóż, nie znam tej serii, ale wydaje się dość ciekawa. :P Być może kiedyś przeczytam, ale to nic pewnego. :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Przymierzam się do książek tej pisarki. Nie czytałam jeszcze żadnej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeczytałam jednym tchem! :) Mam nadzieję, że wyjdą kolejne książki z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety to zupełnie nie moja tematyka. ;(
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  22. PaniA Camilę znam tylko z komentarzy i opowieści wiec chyba nadszedł czas żeby sięgnoąć po jej książkę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...