środa, 3 września 2014

18# Kolekcjonerka perfum - Kathleen Tessaro

"Życie to jest przecież doświadczenie przez zmysły. To nasze zmysły potrafią przenieść nas w inne rejony, ale także sprowadzić nas na ziemię. Uczynić nas prawdziwymi ludźmi."





Tytuł: Kolekcjonerka perfum
Tytuł oryginalny: The Perfume Collector
Autor: Kathleen Tessaro (pochodzenie: Stany Zjednoczone)
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: czerwiec 2014
ISBN: 9788377586150
Liczba stron: 448
Forma: papierowa (domowa biblioteczka
Moja ocena - 7+/10



WSTĘPNIE...

     Moją uwagę do tej książki przyciągnęła okładka. Uważam, że jest świetna i po ubiorze kobiety stwierdziłam, że akcja dzieje się nie we współczesności, ale w I poł. XX wieku. I nie myliłam się. Byłam bardzo szczęśliwa, jak przeczytałam opis fabuły i od razu zapragnęłam tę książkę posiadać. 


TROCHĘ O FABULE I MOICH PRZEMYŚLENIACH...

         Grace Munroe ma 27 lat i żyje w niezbyt szczęśliwym małżeństwie z arystokratą Rogerem. Mieszkają w Londynie, gdzie Grace musi być przykładną żoną błyszczącą w towarzystwie angielskiej elity. Jednak kobieta marzy o czym innych. Chciałabym robić coś pożytecznego, np. zapisać się na kurs sekretarski. Pewnego razu dostaje list z Paryża dotyczący odziedziczonego spadku po Evie D'Orsay. Wszystko byłoby w porządku, gdyby znała tę kobietę... Postanawia udać się do Paryża i wyjaśnić pomyłkę. We Francji Grace poznaje prawnika monsieur Tissota, który pomaga jej dowiedzieć się czegoś o kobiecie, która zostawiła jej spadek.

Jest to moja pierwsza przygoda z autorką, ale już kilka jej powieści zostało wydanych w Polsce. Bardzo chciałabym przeczytać "Debiutantkę", ale będzie trudno ją zdobyć, chyba zostaje mi zakup własny.

Później poznajemy życie Evy, Francuzki, odkąd jako 14-letnia dziewczynka zostaje pokojówką w ekskluzywnym hotelu w Nowym Jorku. Przez hotel przewija się wielu sławnych, bogatych ludzi. Wśród nich jest komunista pan Lamberg, znana perfumiarka pani Zed, kochanka wpływowego mężczyzny Wawerley, uczeń pani Zed - Valmont. Gdy Eva rozkwita i z małej dziewczynka przeistacza się w kobietę, zaczyna przyciągać wzrok mężczyzn, w tym również pana Lamberta. 

Początkowo historia nieco się ciągnie, nic się ciekawego nie dzieje, ale później akcja przyspiesza i książkę chętniej się czyta. Powieść ta posiada niesamowity klimat Paryża w latach 50., kiedy moda zaczyna rozkwitać i kształtować się po wojnie, kobiety stają się pewniejsze siebie. W powietrzu unoszą się zapachy perfum i można sobie wyobrazić ich piękne zapachy... Jest to książka o dwóch silnych kobietach zdecydowanie przeznaczona dla kobiet.


PODSUMOWUJĄC...

        Szczerze mówiąc bardziej podobała mi się historia Grace i jej powolne odkrywanie historii Evy, od samej historii pani D'orsay. Grace od razu wzbudza sympatię. Jednak tajemnica nie należy do oryginalnych, ani zaskakujących. Bardzo łatwo się jej domyślić już wcześniej, to jest spora wadą tej książki. Jednak powieść mnie urzekła, polecam gorąco miłośnikom lat 20. i 50.

Recenzja bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:
1. Stare, dobre czasy!
2. Czytam opasłe tomiska
3. W 200 książek dookoła świata
4. Klucznik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...